آرا پندار

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گاهی‌اوقات نیاز داریم که در خانه، به فایل‌های کامپیوتر محل کارمان دسترسی داشته باشیم یا مشکل ساده‌ی کامپیوتر دوست ‌مان را از راه دور حل کنیم. برای این کار، به نرم‌افزارهایی نیاز داریم که به آنها نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور (Remote Access) گفته می‌شود. این نرم‌افزارها امکان کنترل کامپیوتر از راه دور را برای‌مان فراهم می‌کنند. دسترسی به کامپیوتر از راه دور دقیقا همان چیزی است که تصور می‌کنید، یعنی می‌توانید از ماوس و صفحه کلید استفاده کنید و از کامپیوتری که به آن متصل شده‌اید، مانند کامپیوتر خودتان استفاده کنید. همراه ما باشید، در این مقاله با دو نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور و آشنا می‌شوید.

زمانی بود که دسترسی به کامپیوتر از راه دور کار پیچیده‌ای بود و به نرم‌افزارهای گران‌قیمت و پیچیده‌ای نیاز داشت. اما امروزه نرم‌افزارهای زیادی در دسترس کاربران قرار گرفته است که بسیاری از آنها، نسخه‌های رایگان هم دارند. به‌طور کلی، برای دسترسی به کامپیوتر از راه دور باید روی کامپیوتری که می‌خواهید به آن متصل شوید کامپیوتر میزبان یا ( Host Computer) نرم‌افزاری نصب کنید. هنگامی که نرم‌افزار نصب شد، یک کامپیوتر یا دستگاه دیگر که به آن مشتری یا Client گفته می‌شود، می‌تواند به کامپیوتر میزبان متصل شود و آن را کنترل کند. البته استفاده از این نرم‌افزارها دشوار نیست و نیازی هم به دانش خاصی در زمینه‌ی کامپیوتر ندارد.

چه کسانی به نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور نیاز دارند؟

آیا تا‌به‌حال برای‌تان پیش‌ آمده فایل پاورپوینتی را که قرار بود در جلسه‌‌‌ی کاری‌ تان ارائه بدهید، همراه خود نبرید؟ یا تابه‌حال تلاش کرده‌اید که از راه دور بفهمید چرا کامپیوتر والدین‌تان نمی‌تواند فایل‌های خاصی را اجرا کند؟ اینها دقیقا همان وضعیت‌هایی هستند که می‌توان از نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور استفاده کرد. برنامه‌های دسترسی به کامپیوتر از راه دور به شما اجازه‌ می‌دهند از هر مکانی به کامپیوتر خانگی یا کامپیوتر دفترتان دسترسی داشته باشید. همچنین این امکان را فراهم می‌کنند که دیگران به برخی یا همه‌ی فایل‌های کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند.

برخی از نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور برای استفاده‌ی شخصی توسعه پیدا کرده‌اند و برخی دیگر از نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور با پروتکل‌های امنیتی و منوهای پیچیده‌ای که دارند، برای محیط سازمانی مناسب‌تر هستند. بسیاری از نرم‌افزارها هم حتی از طریق تلفن همراه یا دستگاه‌های دیگر نیز اجازه‌ی دسترسی به کامپیوتر از راه دور را به شما می‌دهند.

نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور همچنین اجازه می‌دهند که فایل‌ها را بدون استفاده از ایمیل یا سرویس‌های به‌اشتراک‌گذاری فایل بین دو دستگاه انتقال بدهید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور، فایل‌هایی را که در دستگاه شخص دیگری ذخیره شده‌اند، با چاپگر خود چاپ کنید. یا می‌توانید درحالی‌که به سفر رفته‌اید، از جاده و بدون اینکه از سرویس‌های به‌اشتراک‌گذاری فایلی مانند دراپ‌باکس یا گوگل درایو استفاده کنید، فایل‌های موردنیاز خود را مشاهده کنید. همین‌طور می‌توانید با ابزارهای دسترسی راه دور، با همکاران‌تان در ارتباط باشید و به همراه‌شان روی پروژه‌های خود کار کنید.

شرکت‌های میز امداد (Help Desk) که سرویس‌های پشتیبانی از خدمات مشتریان و محصولات را برعهده دارند، عمده‌ترین کاربران نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور هستند، اما این نرم‌افزارها می‌توانند برای هر کس دیگری هم مفید باشند. می‌توانید از دوستان یا همکاران خود دعوت کنید که در ویرایش اسناد به روشی ساده‌تر و با ارتباط آسان‌تر نسبت به سایر روش‌های همکاری آنلاین، مانند قابلیت‌های ویرایش در زمان واقعی ازجمله Office 365 یا Google Docs  با شما همکاری کنند. ممکن است دلیل شما برای استفاده از نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور کاملا با مواردی که گفتیم متفاوت باشد، اما شکی نیست که نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور تقریبا برای هر کاربر حرفه‌ای کامپیوتر، کاربردی و مفید هستند.

آیا نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور امن هستند؟

یکی از نخستین سؤالاتی که ممکن است در مورد استفاده از نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور بپرسید، این است که آیا این نوع نرم‌افزارها امن هستند؟ اگر مدت‌هاست که از کامپیوتر استفاده می‌کنید، ممکن است درباره‌ی نرم‌افزار «pcAnywhere» چیزهایی شنیده باشید. pcAnywhere، نرم‌افزاری بود که تقریبا انتخاب اول همه‌ی کاربران برای دسترسی از راه دور محسوب می‌شد. اما درنهایت شرکت سیمانتک این نرم‌افزار را از شرکت اصلی‌اش خریداری و پشتیبانی از آن را در سال ۲۰۱۴ متوقف کرد و به مشتریان خود توصیه کرد که دیگر از آن استفاده نکنند. برخی دیگر از فروشندگان نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور نقص‌های امنیتی را گزارش کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که این مسائل امنیتی بیشتر به‌دلیل سهل‌انگاری خود کاربران به‌وجود آمده باشند.




اخیرا هم خبرهایی از رسوخ یک باج‌افزار (Ransomware) در چند نرم‌افزار دسترسی از راه دور به گوش می‌رسد. باج‌افزارها، بدافزارهای اینترنتی هستند که پس از قفل کردن کامپیوتر قربانی با نمایش پیامی از کاربران درخواست پول )عموما ارز اینترنتی) می‌کنند. برخی نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور در صورتی که بخواهید، اجازه‌ی استفاده از امنیت نسبتا پایین را به شما می‌دهند، اما همه‌ی نرم‌افزارها کاربران خود را تشویق می‌کنند که از تنظیمات امنیتی قوی استفاده کنند.

ویژگی‌های امنیتی نرم‌افزارهای مختلف دسترسی از راه دور، تفاوت‌های زیادی با هم دارند. برخی از نرم‌افزارها، امکان دسترسی آسان را فراهم می‌کنند. در برخی هم باید تأیید ایمیل و تایپ کلمه عبور بیشتر از یک بار انجام شود. همه‌ی نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور، به شما اجازه می‌دهند که امنیت را در سطوح مختلفی سفارشی کنید، بنابراین باید به گزینه‌های انتخابی‌تان خوب دقت کنید.

این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند که به هر دستگاه دیگری که نرم‌افزار را نصب کرده‌، دسترسی داشته باشید. دسترسی از راه دور می‌تواند به شکل کنترل کامل روی کامپیوتر دیگر یا صرفا مشاهده‌ی فایل‌ها باشد. همه‌ی نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور، از اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد (حافظه‌ی کوتاه مدتی که امکان کات یا کپی را به شما می‌دهد) استفاده می‌کنند، به‌طوری‌که می‌توانید متن یا تصاویری را که در کلیپ‌بورد یک دستگاه کپی کرده‌اید، به دستگاه دیگر منتقل کنید. همه‌ی نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور، دارای قابلیت چت متنی هستند و هر نرم‌افزار هم ویژگی‌های انتقال فایل را از طریق یک رابط دو طرفه‌ی فایل فراهم می‌کند.

معرفی دو نرم افزار دسترسی به کامپیوتر از راه دور:

1) نرم افزارAnyDesk


نرم‌افزار جامعی است که به شما اجازه می‌دهد کامپیوتر دیگری را از راه دور کنترل کنید و از راه دور با فایل‌ها و اسناد مختلف کار کنید. با استفاده نرم‌افزار AnyDesk می‌توانید، با سرعت و امنیت بالا، بدون لگ (هنگ) فایل‌های خود را کنترل کنید. نرم‌افزار AnyDesk به شما اجازه می‌دهد که محتویات کلیپ‌بورد را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید و اطلاعات مختلف را کپی و پیست کنید. AnyDesk ، همچنین به شما اجازه می‌دهد از کامپیوتری که به آن متصل شده‌اید، اسکرین‌ شات بگیرید و آن را روی دسکتاپ خود با فرمت PNG ذخیره کنید.

AnyDesk از دسترسی خودکار پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال به کامپیوتر را بدون تأیید طرف دیگر فراهم می‌کند. با توجه به این موضوع، باید رمز عبور خود را طوری تنظیم کنید که مطمئن شوید دسترسی ناخواسته‌ای صورت نمی‌گیرد. برای هر اتصال، مجموعه‌ی خاصی از دسترسی‌ها می‌تواند فعال یا غیرفعال شود. به‌عنوان مثال، می‌توانید صفحه کلید و ماوس یا دسترسی به کلیپ‌بورد را محدود کنید.

نرم افزار AnyDesk، از رمزنگاری TLS 1.2 بهره می‌برد که در بانکداری آنلاین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع رمزنگاری ایمن، هردو سر اتصال رمزنگاری می‌شوند که باعث می‌شود هیچ شخص دیگری نتواند با جعل آی‌دی وارد سیستم شما بشود.

تجربه‌ی باز کردن چندین صفحه وب در یک پنجره، منوهای مخفی منحصربه‌فرد و استفاده‌ی بسیار آسان، AnyDesk را به نرم‌افزاری محبوب تبدیل کرده است. AnyDesk برای استفاده‌ی شخصی رایگان و با سیستم‌عامل‌های مختلف سازگار است.

نرم‌افزار Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop، یک نرم‌افزار دسترسی از راه دور است که گوگل آن را توسعه داده است و به‌عنوان یک افزونه در مرورگر کروم قابل نصب است. با استفاده از Chrome Remote Desktop، می‌توانید از هر کامپیوتری که از مرورگر کروم استفاده می‌کند، به‌عنوان کامپیوتر میزبان استفاده کنید.

نصب نرم‌افزار Chrome Remote Desktop ساده است. از آنجایی‌که Chrome Remote Desktop به‌طور کامل از روی مرورگر اجرا می‌شود، تقریبا تمام سیستم‌عامل‌ها قادر به اجرای آن هستند. همچنین با توجه به اینکه Chrome Remote Desktop در پس‌زمینه نصب می‌شود، کاربری که کامپیوتر خود را با شما به اشتراک گذاشته، می‌تواند مرورگر کروم را ببندد یا حتی از حساب کاربری خود خارج شود و شما همچنان (در صورت داشتن رمز عبور) به کامپیوتر او دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

تقریبا غیرممکن است که بحث نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور به میان بیاید و صحبتی از نرم‌افزار محبوب Teamviewer نشود. متأسفانه این نرم‌افزار که یکی از بهترین نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور محسوب می‌شود، از حدود یک سال گذشته، دسترسی کاربران با IP ایران را مسدود کرده است. در این بین، نرم‌افزارهای مطلوب دیگری ازجمله Splashtop هم مدت‌هاست برای کاربران ایرانی از دسترس خارج شده‌اند.

 

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

اجرای 5 ویژگی مهمی که یک تبلیغ آنلاین برای دیده شدن توسط کاربران اینترنتی نیاز دارد می تواند در افزایش کلیک و جذب مشتریان به آگهی بسیار کمک کننده باشد

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی، اکثر انسانها در سراسر دنیا ساعات فراوانی از شبانه روز خود را در دنیای مجازی به سر میبرند، همین امر موجب گردیده است که مدیران کسب و کارهای گوناگون، تبلیغات محصولات و خدماتشان را از رسانه به اینترنت سوق داده و این مسئله باعث شده است که امروزه تبلیغات اینترنتی تبدیل به موضوعی داغ در دنیای پررقابت بازاریابی و تجارت شودبه همین دلیل، در مقاله امروز قصد دارم تا با تشریح کامل یک تحقیق علمی که در رابطه با ایتم های موثر در موفقیت یک تبلیغ آنلاین انجام گرفته است، به شما کمک کنم تا در  تبلیغات اینترنتی تجارت خود حرفه ای تر عمل کنید..

 

قابلیت دیده شدن تبلیغ

در عصر مدرنی که به سر میبریم، تبلیغات اینترنتی بسیار پرسر و صدا و کاربردی شده است اما در این خصوص سفارش دهندگان آگهی بیش از هر چیزی به ویژگی "قابلیت دیده شدن تبلیغ" و یا به اصطلاح "Ad viewability" اهمیت میدهند. این موضوع به حدی مورد توجه است که در سالهای اخیر بخش "آگهی گوگل" بعنوان یکی از قدرتمندترین پایگاههای تبلیغات آنلاین، به قابلیت دیده شدن آگهی و تاثیرگذاری آن بر مخاطبین توجه بیشتری کرده و در  این زمینه گارانتی 100% ارائه میدهد.  

اما قابلیت دیده شدن یک تبلیغات در حقیقت به چه معناست؟ آیا به این معنی است که مردم به آگهی شما نگاه خواهند کرد؟ 

قایلبیت دیده شدن تبلیغ یعنی: حداقل 50% از تصویر آگهی برای حداقل 1 ثانیه در معرض دید کاربران اینترنتی قرار بگیرد، که معمولا 76% تبلیغاتها این ویژگی را دارا می باشند. بنابراین اگر تبلیغاتی کلیک کمی داشته باشد به این معنا نیست که دیده نشده است.

اخیرا در کانادا تحقیقی توسط متخصصین دیجیتال مارکتینگ صورت گرفته است با هدف اینکه چه نوع تبلیغی بر کاربران تاثیر خواهد گذاشت؟ و چه فاکتورهایی برای موفقیت یک تبلیغ در اینترنت دخیل هستند؟ این تحقیق در 2 جهت بررسی شده است: قسمت اول، نظرسنجی آنلاین از 1400 شرکت کننده برای داده های کمی و قسمت دوم، مطالعه رفتار بصری مخاطبین اینترنتی.

داده های اندازه گیری شده در این تحقیق عبارت بودند از:

مدت زمان اولین بازدید کاربر:

چه مدت زمانی نیاز است تا کاربران اینترنتی متوجه یک تبلیغ شوند؟یعنی مدت زمانی که کاربر برای اولین بار به تبلیغات نگاه میکنند و اطلاعات بصری اولیه را دریافت میکنند که اساسا بین 100 تا 300 میلی ثانیه طول میکشد و در هر ثانیه ،3 تا 4 مرتبه به تبلیغ نگاه میانداز.

مجموع مدت زمان بازدید کاربر:

چه مدت زمانی کاربر کاملا تبلیغ  را مشاهده و بررسی میکند؟

تعدادد دفعات مشاهده شده تبلیغ:

چند بار کاربر برگشته و دوبار تبلیغ را میبیند و بررسی میکند؟

درصد مشاهده:

درصد شرکت کنندگانی که به تبلیغ نگاه کرده اند.

درصد کلیک:

درصد شرکت کنندگانی که بروی تبلیغ کلیک کرده اند.

"نتیجتا، یافته های این تحقیق به ایجاد برنامه تبلیغاتی قدرتمندی توصیه کرده است که در درجه اول قابلیت نفوذ بصری داشته باشد و در درجه دوم همه فاکتورهای لازم  (طراحی،تکرار، محل قرارگیری، مرتبط بودن) در آن به تناسب رعایت شود"


 تبلیغ مرتبط

براساس تحقیق انجام گرفته، اثبات شده است تبلیغاتهای اینترنتی که مرتبط به کار فعلی کاربران هستند 80% بیشتر از تبلیغاتهای بی ربط مورد توجه قرار میگیرند. علاوه بر آن، تبلیغات مرتبط با جستجوی کاربران در وب سایتها نیز 2/5 برابر بیشتر از طریق موتورهای جستجو معرفی شده و میزان کلیک آنها نیز 5 برابر بیشتر از آگهی های غیر مرتبط است.

 

 

محل قرارگیری تبلیغ

در  این بررسی، بر اساس نظرسنجی که از شرکت کنندگان انجام گرفت، از آنها پرسیده شد که چه نوع تبلیغی نظر آنها را بیشتر جلب خواهد کرد؟ بیش از 80% اظهار داشتند که بنرهای تبلغاتی که در بالای صفحات قرار میگیرند سریعتر مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت. این تاثیرگذاری زمانی بیشتر خواهد شد که تبلیغ در این مکان به حالت متحرک قرار بگیرد.

 

طراحی تبلیغ

نتیجه دیگری که تحقیق انجام شده نشان داده است، اهمیت بالای دیزاین تبلیغاتی بوده است. تبلیغ هایی که طراحی ضعیفی داشته اند بسیار کمتر توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی کلیک شده اند، بنابراین اگر آگهی شما به هر فرمتی که است به اندازه کافی جذاب و حرفه ای به نظر نرسد مردم را برای ادامه مسیر ترغیب نخواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که در تبلیغات های اینترنتی استفاده از ویدئو، عکس، انیمیشن و رنگهای گیرا بسیار بیشتر نسبت به متن ها و مطالبی که میگویید تاثیرگذار خواهند بود. تبلیغات شلوغی نسازید، در مقابل سعی کنید تا آگهی شما ساده اما چشم نواز به نظر آید و اطمینان حاصل کنید که راههای ارتباطی با شما در تبلیغ کاملا مشخص باشد.

 

تکرار تبلیغ

تبلیغ هایی که در چندین صفحه یک سایت و یا همزمان در سایتهای مختلف قرار دارند 2/8 برابر بیشتر نسب به زمانی که فقط در یک سایت و یا یک صفحه قرار دارند، دیده خواهند شد. همچنین، نتایج تحقیق اثبات کرده است گه قابلیت دیده شدن اینگونه آگهی ها 65% بیشتر است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که با توجه به حجم بالای تبلیغات اینترنتی، هویت سازی و تکرار یک ثبات، کلید موفقیت آگهی در دیده شدن خواهد بود.

 

در نهایت، پژوهش انجام گرفته نشان داد که تنها قابلیت دیده شدن در تبلیغات نمیتواند تضمین کننده موفقیت یک آگهی در جذب مخاطب باشد، بلکه دسته ای از ویژگی های متفاوت در کنار هم نیاز است تا تبلیغ، مورد توجه قرار گرفته و کاربر را پیگیر سازد. از طرف دیگر، باید به درک این مسئله برسیم که فقط میزان کلیک تبلیغ نمیتواند اثبات کند که به هدف تجاریمان رسیده ایم بلکه، بعد از قانع ساختن مشتری به کلیک، باید مراحلی که موجب خرید کاربر میشود نیز درنظر گرفته شود.

 

 

برای گرداندن چرخ یک تجارت به چیزی بیش از سرمایه نیاز است و آن تبلیغات استدر دنیای واقعی تجارت، یک مشتری پس از دیدن تبلیغات محصولات شما، نظرش را به شش نفر خواهد گفت اما در دنیای پرسر صدای مجازی، یک مشتری نظرش را به شش هزار نفر انتقال می دهد، بنابراین موفقیت در بازاریابی به تبلیغاتی که درباره برند و محصولات خود بکار میگیرید گره خورده است

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که طراحی سایت یا همان راه اندازی وب سایت بدرد شما می خورد یا خیر، این نوشته همان چیزی است که باید آن را مطالعه کنید.

 

1-طراحی سایت دیگر یک کار تجملاتی برای کار شما نیست.

اگر چند سال به عقب بر می گشتیم، شما هرگز چنین نوشته ای را در سایت ما نمی خواندید. تا یکی دو سال گذشته در کشور ما ایران سرعت اینترنت بسیار پایین بود و دسترسی مردم کشورمان به اینترنت بسیار کند و بی کیفیت بود و طراحی سایت کمک زیادی به گسترش تجارت شما نمی کرد. همچنین تکنولوژی وب در سال های گذشته به صورت انقلابی رشد کرده است و کاربران توسط دستگاه های تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر های رو میزی به اینترنت دسترسی دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ۷۰ درصد از کاربران اینترنت خاورمیانه در کشور ما قرار دارند. این یعنی کاربرانی که در محیط اینترنت دنبال شما می گردند هر روز در حال افزایش هستند. اکنون تجارت هایی هستند که ۱۰۰ درصد از مشتریان خود را از طریق اینترنت جذب می کنند و اساس تجارتشان بر پایه اینترنت است. اکنون طراحی سایت اینترنتی مناسب و به روز پایه ای برای اعتبارسنجی تجارت ها است. به بیانی کوتاه طراحی سایت اعتبار تجاری شما را بالا می برد و اعتماد مشتریانتان را جلب می کند و نداشتن آن به شما ضربه می زند.

 

2-هزینه تبلیغات در اینترنت بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغات است

شما با حضور در اینترنت به یک روش تبلیغاتی بسیار ارزان دسترسی پیدا خواهید کرد. روشی که در کنار ارزان بودنش، میزان بازخورد و موفقیت در آن کاملا قابل اندازه گیری است. یعنی شما به راحتی می توانید با هر بودجه ای تبلیغات خود را در اینترنت آغاز کنید و همزمان بازخوردی که از آن می گیرید را با اعداد و ارقام دقیق اندازه بگیرید. طراحی سایت اولین قدم برای شروع تبلیغات اینترنتی است. وب سایت شما، پایگاه شما در محیط اینترنت است. شما می توانید کالاها و خدمات خود را در سایت خود معرفی کنید و سپس با تبلیغات در سایت های دیگر مشتریان را به سایت خود بکشانید. به این نکته توجه کنید که فاصله همه کاربران اینترنت با وب سایت شما به اندازه یک کلیک است. با طراحی سایت شما شرایط را برای ایجاد کانال فروش خدمات و محصولات خود در محیط اینترنت آماده می کنید.

 

3-تعداد مشتریان سنتی در حال کمتر شدن و تعداد مشتریان در اینترنت در حال افزایش است


در سال های اخیر بارها شده است که هنگام گفتگو با کسبه و صاحبان مشاغل سنتی از آن ها شنیده ام که می گویند بازار خراب است. و چند سالی است که بازار هر روز از دیروز بدتر است. و از سوی دیگر با کسانی صحبت کرده ام که در محیط اینترنت به فروشی بسیار بالا دست یافته اند. خود من سال ها است که برای خرید کالای دیجیتال در محیط اینترنت گشت زنی می کنم و بارها چنین کالاهایی را در اینترنت خریده ام. یا به تازگی برای یافتن مطب دندانپزشکی در محله ای که زندگی می کنم در اینترنت جستجو کرده ام. اکنون دیگر ماموران خرید سازمان ها و شرکت ها برای خرید مبلمان اداری و لوازم اداری سازمان خود به قدم زدن در کوچه و خیابان نمی پردازند. اکنون چنین خریدهایی از طریق کسب اطلاع در محیط اینترنت انجام می گیرد. با این استدلال باید به شما خبر بدی را بدهم. اگر هنوز با طراحی سایت در محیط اینترنت حضور ندارید، بخش بزرگی از مشتریان را از دست داده اید و هر روز سهم شما از بازار کمتر و کمتر خواهد شد.

 

4-خدمات و محصولات شما در همه ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس مشتریان خواهد بود. روزهای تعطیل عمومی نیز در کار نیست.

خوشبختانه یا متاسفانه در تقویم رسمی کشور ما پر است از روزهای تعطیل رسمی. این برای یک دانشجو، دانش آموز یا کارمند بسیار شیرین است. اما شما به عنوان یک کارآفرین یا صاحب تجارت بسیار از این موضوع ضربه می خورید. شما برای تجهیز دفتر کار یا فروشگاه خود هزینه زیادی کرده اید. اما روزهای زیادی باید طعم تلخ تعطیلی رسمی را بچشید. اما بگذارید به این فکر کنیم که تجارت و فروش شما بر پایه یک وب سایت اینترنتی باشد و شما قدم در راه طراحی فروشگاه اینترنتی گذاشته اید. در این حالت وقتی شما خوابید، فروشگاه اینترنتی شما در حال فروش است. مشتریان هر روز هفته در حال پیدا کردن شما و بازدید از کاتالوگ محصولات و خدمات شما هستند. این یعنی شما بیشتر خواهید فروخت.


 


5-طراحی سایت راهی برای نگهداری مشتریانتان است

لازم نیست توضیح دهم که نگهداری مشتریان قدیمی و معتبر چقدر برای یک تجارت مهم است. اینکه شما با مشتریان گذشته خود در ارتباط بمانید مانند یک جادو تجارت شما را به سود دهی می رساند. اکنون می خواهید بدانید که طراحی سایت شما را چگونه در نگهداری مشتریانتان موفق می کند. شما با طراحی سایت، لیست همه مشتریان خود را در پایگاه داده وب سایتتان نگهداری خواهید کرد. سوابق همه خرید و فروش های آن ها را خواهید داشت. همچنین احتمالا عبارت باشگاه مشتریان به گوش شما خورده است. باشگاه مشتریان بخشی از وب سایت است که برای ارتباط دو طرفه بین شما و مشتریانتان ایجاد می گردد.

 

6-. با طراحی سایت دیگر یک فروشنده محلی نباشید و تجارت خود را به کل کشور یا کل دنیا گسترش دهید.

برای توضیح این مورد چند مثال می زنم. به عنوان نمونه دایره مشتریان یک فروشگاه فیزیکی لوازم الکترونیک بیشتر از ساکنان شهر گسترش نمی یابد. اما شما با طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک می توانید از کل کشور یا کل دنیا به جذب مشتری بپردازید. مثال بعدی من یک مثال واقعی از موفقیت یکی از قنادی های معروف تهران میباشد . این قنادی های معروف که سال ها دارای دو شعبه بود پس از راه اندازی یک وب سایت اینترنتی با سفارش های کیک و شیرینی از سایر شهر ها مواجه شد. مدیران قنادی فرمی را برای جذب نمایندگی در وب سایتشان قرار دادند و در کمال تعجب به طور متوسط در هر ماه بیش از ۵ درخواست شعبه با پیشنهادهای بسیار عالی از سراسر ایران دریافت نمودند. امروز این قنادی در سراسر ایران شعبه های زیادی دارد و شاید سود حاصل از آن تجارت محلی با سود امروز آن مجموعه قابل مقایسه نباشد.

 

7-طراحی سایت به شما اجازه می دهد که تجارت جدیدی را ابداع کنید

محیط اینترنت یک محیط کاملا انتزاعی است. یعنی محیط و منطق وب سایت های اینترنتی همه زاییده خلاقیت ما است. خود ما هستیم که تصمیم می گیریم در وب سایتمان چه محصولی را چگونه بفروشیم. خیلی وقت ها از اینکه می بینم فردی باهوش و زیرک نوعی تجارت پول ساز را در اینترنت ابداء کرده است خوشحال می شوم و آن فرد را تحسین می کنم. این ها افرادی هستند که نیازهای روز جامعه را به موقع می بینند و برای آن ها راه حل درست می کنند. برای مثال وب سایتی وجود دارد که یک عکاس خانه اینترنتی است. شما عکس هایتان را که با که دوربین دیجیتال شخصی گرفته اید، به صورت اینترنتی برایشان ارسال می کنید و آن ها عکس ها را به صورت چاپ شده برای شما ارسال می کنند. این وب سایت از سراسر ایران دارای مشتری است و سود خوبی را نصیب صاحبان خود کرده است. یا سرویس هایی که رستوران های نزدیک را به شما معرفی می کنند یا به شما اجازه سفارش آنلاین غذا را می دهند. اکنون تعداد مشتریان در اینترنت بسیار بسیار زیاد است. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید پیشنهاد می کنم عبارات سوپرمارکت اینترنتی، دیزی فروشی اینترنتی و کله پزی اینترنتی را در گوگل جستجو کنید و ببینید که افرادی در اینترنت در حال فروش چیزهایی مثل کله پاچه نیز هستند!

 

8-هزینه طراحی سایت بسیار کمتر از راه اندازی یک فروشگاه یا دفتر کار است.

راه اندازی یک فروشگاه زیبا در یک خیابان پر رفت و آمد بسیار پر خرج است. هزینه اجاره یا خرید مغازه، هزینه دکوراسیون، استخدام پرسنل، عوارض شهرداری و هزاران دردسر دیگر ... تبلیغات نیز برای این فروشگاه سخت و پر هزینه خواهد بود. گاهی هزینه های راه اندازی چنین فروشگاهی به قدری غیر قابل پیش بینی می گردد که صاحبان آن تجارت را در میانه راه منصرف می کند. این داستان تکراری را هزاران بار شنیده ایم. اما در نقطه مقابل طراحی فروشگاه اینترنتی به نسبت بسیار کم هزینه تر و کم ریسک تر است. شاید بتوان گفت هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی تمام عیار نزدیک صفر درصد راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی با همان سطح درآمد است. البته این نکته بسیار مهم است که اگر بدون فکر دست به راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم بزنیم باز هم شکست خواهیم خورد. هر کاری در دنیای تجارت نیاز به استراتژی دارد.

 

9- اگر سایت خوبی راه اندازی کنید، مشتریان، خودشان شما را پیدا می کنند.

جالب است به این نکته توجه کنیم که مشتریان با توجه به نیازی که دارند خودشان مدام در حال گشتن به دنبال کسی هستند که با هزینه ای مناسب به نیاز آن ها پاسخ دهد. امروز مشتریان آموخته اند که چگونه در موتورهای جستجو به دنبال خدمات و محصولات مورد نظرشان بگردند. کافی است شما نیز حضور داشته باشید. فرض کنید شما یک فروشنده قطعات کامپیوتر  باشید که فروشگاه شما  شما در خیابان ملاصدرا است. شما سایت مخصوص خود را ساخته اید و در وب سایت آدرس فروشگاه خود را نیز نوشته اید. اکنون اگر یک خریدار قطعات کامپیوتر در گوگل عبارت قطعات کامپیوتر در خیابان ملاصدرا را جستجو کند، در زمانی کمتر از چند ثانیه نام و آدرس شما را روبروی خود خواهد دید. این نوع بازاریابی، بازاریابی لحظه ای است که یکی از مدرن ترین روش های بازاریابی است. در همان لحظه که یک خریدار دنبال فروشگاه قطعات کامپیوتر  می گردد، نام شما به وی معرفی می گردد.

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

در طراحی سایت نه تنها به ظاهر سایت بلکه به میزان کارایی آن  نیز می پردازیم  و اگر سایتی کارامد نباشد ، زیبایی ظاهر آن هیچ اهمیتی نخواهد داشت. طراحی وب بایدها و نبایدهایی دارد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره میکنیم:

 

 یک طرح و راه منطقی برای طراحی و پیاده سازی وب سایت

 

به شکلی که کاربر پس از ورود به وب سایت به راحتی متوجه عمکرد وب سایت و نیز متوجه کاربرد بخش های مختلف آن بشود. داشتن یک طرح و نقشه راه استاندارد در طراحی سایت باعث کاربرپسند بودن و امتیاز بهتر در سئو وب سایت شما خواهد شد.

 

 

نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار در قسمت های مهم وب سایت

 

کاربر در وب سایت شما به دنبال خدمات و یا محصولات اصلی شما می باشد. برای همین باید به کاربر این اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت نمایش دهیم به جای اینکه کاربر را با لینک های شبیه درباره ما و اطلاعات غیرضروری دیگر کلافه کنیم. مثلا در وب سایت رستوران، کاربر به دنبال منو غذا، فضای رستوران، ساعات فعالیت و آدرس رستوران می  گردد و به بخش های دیگر توجه چندانی ندارد.

 


 در طرا حی سایت اطلاعات تماس با ما را در دسترس و جلوی چشم کاربر قرار دهید

 

 هیج چیز بدتر از آن نیست که کاربر در وب سایت شما به دنبال اطلاعات  تماس بگردد. در اطلاعات تماس راه های تماسی را در وب سایت قرار دهید که همیشه به آنها پاسخگو باشید. اگر تلفن خود را هرازگاهی از   دسترس خارج می کنید بهتر است آن را در اطلاعات تماس وب سایت قرار ندهید و فقط از ایمیل استفاده نمایید. حتما از ایمیلی استفاده نمایید   که برای آن دامنه می باشد و از ایمیل یا سایر ایمیل های شخصی به هیچ وجه استفاده نکنید.

 

در طراحی وب سایت از لینک دهی مشخص و نام های واضح برای منوها و لینک ها استفاده نمایید

 

استفاده از نام های مشخص و استاندارد به کاربر وب سایت حرفه ای شما حس خوبی خواهد داد و او را دچار سردرگمی نخواهد کرد. در لینک دهی سعی کنید نوشته لینک مشخص باشد که برای ورود به   کدام صفحه و انجام چه کاری است.

 

امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای است

 

 

در طراحی وب سایت کسب و کارهای مهم به نکات امنیتی بیشتر توجه نمایید.

 

 استفاده از امکان نشر مطالب و خدمات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی

 

 رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما  خواهند داشت. پس در طراحی وب سایت حرفه ای امکانی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه   اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.

 

 

 نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد

 

 طراحی شما باید خود را ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق  دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.

 

 

 صفحه سوالات متداول را در وب سایت حرفه ای خود حتما قرار دهید

 

 همیشه برای کاربران و مشتریان سوالات متداول وجود دارد که ذهن آنها را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات بین کاربران تکراری و مشخص می باشد. این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ ها  مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.

 

 

برای وب سایت حرفه ای خوب یک میزبان حرفه ای پیدا کنید

 

 حتما به دنبال یک سرویس دهنده میزبانی(هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای باشید. در  انتخاب چنین میزبانی به کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن توجه زیادی نمایید.

 

 

 لطفا از ویژگی های زیر در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نکنید.

 

     - استفاده از موسیقی

     - استفاده از Flash

     - هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.

  - اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم – استفاده از اینها باعث کندی و زیاد شدن مدت زمان بارگذاری صفحه می شود.

 

  • آرا پندار