آرا پندار

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروز بسیاری از افراد چه کسانی که صاحب کسب و کار فیزیکی هستند و چه کسانی فقط برای کسب درآمد اینترنتی برنامه ریزی کرده اند اقدام  به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می کنند .اما متأسفانه به میزان فروش مدنظرشان نمی رسند. در این مطلب راهکارهایی برای افزایش فروش اینترنتی خواهیم گفت.

 

1-توضیحات ضعیف محصولات خود را مجدد بنویسید.

اصلی ترین راهکاری که برای افزایش فروش اینترنتی توصیه می شود همین است. توضیحاتی که در مورد یک محصول نوشته می شوند بایستی کوتاه و دربرگیرنده جزئیات ویژگی ها و مزایای آن محصول باشد که در این حالت ممکن است تا به حال امکان نوشتن تمامی موارد را نداشته اید و در نتیجه باید مجددا به این بخش نگاهی بیندازید تا مواردی را که فراموش شده اند اضافه کنید. اگر پاسخ شما به تمامی پرسش هایی که در ادامه آورده شده اند، منفی است در بهبود توضیحات مربوط به هر کالا وقت بگذارید

  • آیا صفحه محصولاتی که در حال حاضر دارید، به این صورت است که انگار با مشتریان ایده آل خود صحبت می کنید؟


اگر برای برند خود افراد خریدار پیدا کرده اید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده در در مورد محصولات ، نگرانی و سؤالات آنها را برطرف می کند. این مورد در افزایش فروش اینترنتی تأثیر بسزایی دارد. توصیفات خوشایند و مطلوب باعث جلب نظر و بالطبع درخواست برای آن محصول می شود و تنها استفاده از ربات ها موثر نیست.

  • آیا اطلاعات ارائه شده توسط شما بر روی مزایا نسبت به ویژگی ها تاکید بیشتری دارد؟


می توانید در طی یک روز تمامی ویژگی ها را بنویسید اما این برای مشتریان جذاب نیست ، نکته ای که باعث افزایش فروش اینترنتی می شود این است که آنها می خواهند واقعا بدانند محصولات شما چگونه باعث بهتر شدن زندگیشان می شوند.

آیا محصولات را با همان کلماتی که مشتریان استفاده می کنند، توضیح داده اید؟


استفاده از زبان مشترک با مشتریان از نقاط قوتی است که باعث می شود شما بتوانید با مخاطبین هدف خود بهتر ارتباط داشته باشید و به این صورت همه چیز برای آن ها طبیعی جلوه می کند و می تواند بر روی مخاطبین تاثیر به سزایی داشته باشد.

روش ساده ای که برای یافتن این کلمات به کار برده می شود، انجام مهندسی معکوس است. برای انجام این کار می توانید فیدبک ها و نظرات مشتریان را که برای محصولات شما به اشتراک گذاشته اند ( و همچنین فیدبک هایی که بر روی محصولات سایت های رقیب شما گذاشته شده اند ) را مشاهده کنید تا کلمات و عبارات مشتریانی که از محصول رضایت داشته اند، را دریابید . حال می توانید توضیحات محصولات خود را به بیان کاملا مفهوم و به زبان مخاطبین بنویسید.

 

  • آیا داستان محصولات خود را بیان می کنید؟


مشاهده شده که مردمی که از وبسایت ها انواع نوشیدنی را به عنوان هدیه خرید می کنند علاوه بر نوع آن آشامیدنی، در مورد کیفیت آن محصول و بهترین نوع آن نیز حساس هستند. بنابراین بهتر است داستان محصول خود را کامل بیان کنید.


2-عکس های بهتر و با کیفیت تری از محصولات خود در سایت قرار دهید.

حدود 67 % از مشتریان در هنگام خرید آنلاین، به کیفیت تصاویر اهمیت بسیار زیادی می دهند. یک تصویر خوب از محصول با تصویری که فقط محصول را به مشتری نشان دهد فرق می کند ، و به آن ها کمک می کند نحوه استفاده از محصول را بهتر ببینند. علاوه بر نکته ای که اشاره شد، تصاویر باکیفیت باعث کاهش بازگشت محصول توسط مشتری به دلیل تصاویر گمراه کننده می شود.

حال این پرسش به وجود می آید که برای بهبود تصاویر محصول باید چه کاری انجام دهیم ؟

  • گوشی های هوشمند از عهده این کار برنمی آیند!


برای تهیه تصاویر محصولات به جای استفاده از گوشی های هوشمند از دوربین های DSLR  استفاده کنید. با وجود این که برخی از جدیدترین مدل های گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند که تصاویر بسیار باکیفیت تری و با وضوح بیشتری نسبت به قبل تهیه کنند، اما اگر بخواهید نتیجه بهتری دریافت کنید پیشنهاد می کنیم که از مدل های پایین تر دوربین های DSLR استفاده کنید که از قیمت 500 دلار شروع می شوند. سعی کنید از طریق اینترنت دوربین های دست دوم را پیدا کنید و در عوض هزینه بیشتری برای تهیه لنزهای بهتر و به صرفه تر که توانایی تهیه فیلم های ویدئویی را نیز دارند اختصاص دهید.

یک جعبه نور ارزان درست کنید

برای تصاویری که نور مناسب و پس زمینه سفید دارند، یک جعبه نور تهیه کنید. با هزینه کردن مبلغ 10 دلار می توانید جعبه ارزان و دلخواه مدنظرتان را بسازید تا به بهترین نحو کیفیت تصاویر محصولات خود را ارتقاء ببخشید

  • از زوایای خلاقانه استفاده کنید


از زوایای مختلفی از محصولات عکس بگیرید. در هر صفحه محصول، سعی کنید چندین عکس با زوایای مختلف داشته باشید. هرچقدر تصاویری که از محصولات تهیه می کنید چشم انداز و دیدگاه بیشتری داشته باشند، مشتریان می توانند در مورد محصولات شما بهتر تصمیم گیری و قضاوت کنند

  • می توانید تصاویر محصولات را به صورت سه بعدی و با امکان چرخش قرار دهید تا محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

تصاویر محصولات را با فیلترهایی که رنگ و کیفیت نهایی تصویر را بهبود می بخشند، بهینه کنید. به کارگیری فیلترهای تصاویر ، نوردهی ضعیف یا مشکلات مرتبط با رنگ تصاویر را برطرف می کند و به طور کلی تصاویر محصولات را به بهترین نحو بهبود می بخشد. تنها نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که از فیلترهای نمایشی و مهیج استفاده نکنید زیرا باعث گمراهی خریدار می شود.

 

3-مجموعه ای از محصولات وآلبوم تصاویر تهیه کنید.

همچنین می توانید محتواهای بیشتری برای محصولات خود از طریق آلبوم های تصاویر تهیه کنید که به این ترتیب محصولات خود را بهتر به نمایش خواهید گذاشت. آلبوم تصاویر را عمدتا در صنعت مد استفاده می کنند، اما محتوا را می توان به بسیاری از  صنایع بسط داد.. آلبوم تصاویر همچنین با تصاویر محصولات خود به تنهایی توانسته یک برند سبک زندگی برای وعده غیرممکن را ایجاد کند. حتی بهتر از آن، تصاویر مختلف قابل کلیک شدن هستند و شما را برای مشاهده رنگ و استایل محصول به صفحه محصولات هدایت می کند.


4-فیلم های مرتبط با محصولات اضافه کنید.

افزودن فیلم به صفحه محصولات یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش اینترنتی است که می توانید انجام دهید چرا که برای خریداران ارزش فوق العاده ای دارد . به این دلیل که فیلم های ویدئویی می توانند اطلاعاتی را به سرعت در اختیار خریداران قرار دهند و به همین دلیل یک ابزار بسیار قدرتمند در این حیطه به شمار می روند.

حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان فیلم را در صفحه های محصولات به طور کاربردی قرار داد؟

تفاوتی ندارد که شما در حال نشان دادن روش استفاده از محصولات باشید یا این که تنها یک محصول را نمایش دهید و جزئیات آن محصول را ترسیم کنید.استفاده از فیلم های ویدئویی این امکان را به شما می دهد که بتوانید اطلاعات جامع تری درباره آن محصول ارائه دهید و با استفاده از یک عنصر داستانی ، به فراتر از تصاویر ایستا بپردازید. این فیلم های جذاب به خریداران کمک می کند که دید بهتری نسبت به محصولات شما پیدا کنند به نحوی که این کار از عهده عکاسی به تنهایی بر نمی آید.


5)بخش
 نظرات مشتریان را ارتقاء دهید.

برای افزایش فروش اینترنتی ، رقابت ها بسیار شدید است و همیشه فردی مایل است که محصول خود را ارزان تر و سریع تر ارائه دهد. به همین دلیل است که مقبولیت اجتماعی از قبل بسیار مهم تر است. تحقیقات سایت eConsultancy نشان دهنده این مطلب هستند که 61 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید محصول، نقد های آن محصول را مطالعه می کنند و این قسمت برای آن ها نسبت به توضیحاتی که شرکت ها در مورد محصولات ارائه می دهند، تا 12 برابر بیشتر قابل اعتماد است.

نقدها و نظرات خریداران ، صفحه محصولات شما را بسیار جذاب تر می کنند و برای خریداران این امکان را فراهم می کنند که محصول را برمبنای نظرات مصرف کنندگان ارزیابی کنند و همچنین به شما کمک می کنند که مشکلات مرتبط با محصولات را کشف کنید.

 

به اندازه کافی از این راهکارهای افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید تا پیشرفت های بزرگی را در بلند مدت شاهد باشید.

انجام این راهکارهای کوچک افزایش فروش اینترنتی ، تا جایی که برنامه و بودجه شما اجازه می دهد، می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشیده و باعث اثربخشی بیشتر فروشگاه اینترنتی شما شود.

همین حالا برای ساخت فروشگاه اینترنتی با ما در تماس باشید.

 

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد گفته می شود. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.

درواقع از وبسایت‌تان گرفته تا دارایی‌هایی که برای برندینگ آنلاین در اختیار دارید – تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره – طیف وسیعی از این تاکتیک‌ها هستند که تحت عنوان بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند. بهترین بازاریابان دیجیتالی، تصویری روشن از نحوه‌ی پشتیبانی هر یک از این دارایی‌ها یا تاکتیک‌ها در راستای رسیدن به اهداف جامع‌شان در ذهن دارند.

چرا بازاریابی دیجیتال؟

حتما از تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنند خبر دارید؟ این روزها هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه است. آن هم از نوع هوشمندش. با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت تلفن های همراه هوشمند هم در کشور ماچندین برابر شد.

این یعنی اینکه هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات است. دیجیتال مارکتینگ هم یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی هر نوع محصول یا خدماتی.

در ادامه تمام ابزارها و روش هایی که در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند را به شما معرفی می کنم.



1)بهینه سازی برای موتور های جستجو

یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجو دارد سئو است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو می توانید هدفمند ترین مخاطبین را داشته باشید. همیشه گفتم و باز هم می گویم سئو را با هیچ روش دیگر تبلیغاتی نمی شود مقایسه کرد.

مخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود. چون با توجه به نیازش شما را انتخاب می کند.

در این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می شود، سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد.

2) بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه ای است. فرقی نمی کند کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا نه! در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید یا اینکه یک ویدئوی آموزشی تولید کنید.

در واقع در این روش محتوای تولیدی شما مثل یک قلاب عمل می کند. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می توانید آن ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می شود و بعد به شما اعتماد می کنند و  خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتواهای آموزشی تان ارتباط دارند می شوند.

در بازاریابی محتوا که زیر مجموعه ای از بازاریابی درونگرا است دیگر نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید و آنها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند. بلکه مشتری خودش با میل خودش به سمت شما می آید و خواستار محصولات و خدمات شما می شود

3) شبکه های اجتماعی

یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذار ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی هستند. همانطور که می دانید کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. همین امر باعث می شود که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به سر ببرند.

با این وجود شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال هایی است که از آن می توان برای بازاریابی دیجیتالی استفاده کرد. پتانسیلی که در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد شاید در هیچ کدام از رسانه ها وجود نداشته باشد.

4) بازاریابی ایمیلی

هنوز هم ایمیل مارکتینگ در ایران جواب می دهد. این جمله را بارها به افرادی که درباره ایمیل مارکتینگ حس خوبی ندارند گفته ام. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که هیچ کسب و کار موفقی را نمی توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد.

ایمیل مارکتینگ هم دقیقا مثل بازاریابی محتوا مناسب برای هر کسب و کاری با توجه به هر میزان بودجه ای است. شما می توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. بازگشت سرمایه بالا هم خیال هر کسی که از این ابزار سودمند استفاده می کند را راحت کرده است.

 5)بازاریابی ویدئویی

همین الان به سایت آپارات خودمان سر بزنید و ویدئوهای تبلیغاتی که در آن وجود دارد را ببینید. بیشتر دیدن ویدئو را ترجیح می دهید یا خواندن مقالات طولانی را؟ اگر همین مقاله به صورت ویدئو بود بهتر نبود؟ ویدئو ها تاثیر گذاری خیلی بیشتری را روی مخاطبان نسبت به دیگر فرمت های محتوایی می گذارند.

درک این مسئله بسیار آسان است. اگر من جلوی ویدئو ظاهر می شدم و با شما رو در رو صحبت می کردم چه اتفاقی می افتاد؟ مسلما بیشتر به من اعتماد می کردید. حس بهتری نسبت به من در شما ایجاد می شد.

دقیقا ویدئو مارکتینگ ابزاری است در بازاریابی دیجیتال که بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطبان می گذارد. یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است. محتواهای ویدئویی خیلی خیلی بیشتر می توانند تاثیر گذار باشند. شاید تا چند سال پیش کسی علاقه ای به دیدن ویدئو ها نداشت. ولی الان قضیه فرق کرده است. الان هر کسی دارای اینترنت پر سرعت است. الان سلیقه ها عوض شده. الان حوصله ها کم تر شده. خیلی از افراد هستند که دیدن ویدئو ها را به خواندن متون طولانی ترجیح می دهند.

6)تبلیغات اینترنتی

تبلیغات شامل هزینه اینترنتی انواع گوناگونی دارد. نمونه ای از اثر بخش ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی در گوگل است. از طریق تبلیغات گوگل هر سایتی می تواند یک شبه رتبه یک گوگل شود و خیلی زود بازخود قابل توجهی دریافت کند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکلی بابت هزینه های تبلیغاتی ندارند و خیلی سریع هم دوست دارد باز خورد خوبی دریافت کنند.

از دیگر نمونه های تبلیغات دیجیتال تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدید است. امروز. در این روش تبلیغاتی با توجه به موضوع تبلیغ خود به صورت هوشمندانه مشخص می شود که چه زمانی و در چه مکان هایی تبلیغات شما به نمایش در آید. تبلیغات کلیکی فقط محدود به نمایش در سایت های بزرگ نمی شود. بلکه شما حتی می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن های موبایلی نیز به نمایش در آورید.

یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اول اینکه شما از طریق رپورتاژ آگهی می توانید بک لینک های با کیفیت و دائمی دریافت کنید. دوم اینکه ممکن است از طریق لینک منبع ترافیک سایت شما بالا برود. سوم اینکه به برند سازی شما کمک می کند. البته از این بابت می گویم که گوگل خیلی به وجود نام برند ها در سایت های دیگر اهمیت می دهد.

.

 

 

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

آلکسایکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت هایی است که رتبه هر وب سایتی در آن می تواند نقش مهمی در موفقیت آن داشته باشد که در این مقاله به راهکار های افزایش رتبه سایت در آلکسا می پردازیم . 

مقالات و مطالب جدیدی که مخاطبان زیادی دارند بنویسید

 باید سعی کنید در وب سایت خود مطالبی داشته باشید که به درد همه اقشار جامعه بخورد این کار نه تنها ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد بلکه سبب می شود رتبه (رانکینگ) وب سایت شما در آلکسا و موتور های جستجو بهبود یابد. و این کار صادقانه ترین و موثرترین کاری است که می تواند رتبه شما را در هر سیستم رده بندی وب سایتی بهتر کند.

در وب سایت خود صفحات و پست های مورد علاقه مدیران سایت ها و بلاگ ها را قرار دهید.

این دسته از مخاطبان شما بیش از دیگران از ابزار رده بندی آلکسا در مرورگر خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید این ابزار که به Alexa Toolbar معروف است. نقش مهمی در رده بندی سایت ها دارد. و هر چه تعداد افرادی که این ابزار را روی مرورگر خود نصب کرده باشند و از سایت شما دیدن می کنند بیشتر باشد رتبه سایت شما در آلکسا بهبود خواهد یافت.

- Alexa Toolbar را روی مرورگر خود نصب کنید.

همانطور که گفتیم Alexa Toolbar یکی از موثرترین روش های بهبود رتبه هر وب سایتی در آلکسا است. برای این منظور باید این ابزار را از وب سایت آلکسادانلود کنید. این ابزار بسیار کم حجم است بنابراین حتما آنرا از سایت رسمی آلکسا دانلود کنید. چون نسخه های کپی شده ممکن است مشکلات امنیتی داشته باشند.

اسکریپت ویجت را در وب سایت خود نصب کنید

. برای این منظور باید کدی را از وب سایت آلکسا دانلود کنید و بر روی وب سایت خود قرار دهید که میزان پیشرفت وب سایت شما را در آلکسا نشان خواهد داد.

به محتوای وب سایت خود دقت کنید

همیشه به دنبال راه های میان بر برای افزایش رتبه ی الکسا خود نباشید و روی محتوای وب سایت خود نیز دقت بالایی خرج کنید. داشتن ارسال ها و پست های مناسب در وب سایت ،خود به خود باعث جذب کاربران بیشتر و باقی ماندن کاربران در وب سایت شما برای مدت زمان بیشتری خواهد داشد.

پس این نکته مهم ترین دلیل برای افزایش بازدید ها وبالارفتن رتبه سایت شما میباشد.

 

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

ورود بازدید کنندگان از گوگل ، مستلزم وجود مطالب خوب و تازه است . تعدادی از مشکلاتی که احتمالا باعث فراری دادن موتور های جست و جو از سایتتان میشود یا سئوی وردپرس را به هم  میریزد در زیر ذکر شده است.

 1.شما نمیدانید که کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند

مهمترین بخش بهینه سازی یک سایت ، این است که بدانیم بازدید کنندگانی که احتمالا به دنبال مطالب ما هستند ، با چه کلماتی به دنبال مطالب ما میگردند. خودتان را به جای بازدیدکنندگان بگذارید و فکر کنید چه کلمات و جملاتی را در کلمات کلیدی باید استفاده کنید

2.شما نمیدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید

گوگل ، یک سرویس رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی و مرتبط دارد که به شما این امکان را میدهد که کلمات مرتبط با کلمه کلیدی یا موضوع مطالبتان را انتخاب کنید . این سرویس شاید در مورد سایت های فارسی زبان خیلی کاربردی نباشد اما باز هم دستیار بسیار خوبی خواهد بود

3.شما تلاش می کنید تا تعداد زیادی کلمه کلیدی را در یک پست بگنجانید

تعداد کلمات کلیدی هر پست را بهتر است در حد ۶-۷ عدد نگه دارید . زمانی که دارید وبسایتتان را برای یک کلمه خاص بهینه سازی می کنید دچار مشکل میشوید

4.عدم استفاده از تگ های ارزش  گذار(h6, h5, h4, h3, h2, h1)

برای ارزش دادن به یک جمله یا یک لینک ،بهتر است آن ها را در تگ های ارزش گذار مثل h1,h2,… قراردهید.سعی کنید در استفاده از این تگ ها هم زیاده روی نکنید.تک h1 باید یک عدد باشد.بهتر است در صفحه اصلی کلمات کلیدی خود را در این تگ قراردهید و در صفحات اصلی کلمات کلیدی خود را در این تگ قرار دهید. همچنین در صفحه اول سعی کنید که لینک پست هایتان را H2 قرار دهید.

5. قرار ندادن توضیحات برای عکس ها

احتمالا برای جلب کردن توجه خوانندگان از عکس ها استفاده می کنید . گوگل نمیتواند عکس های شما را ببیند ! اگر عکس های شما توضیحات نداشته باشد ، از نظر گوگل چنین عکسی به این موضوع مرتبط نیست ! پس بهتر است که برای تمامی تصاویر توضیحاتی قرار بدهید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن ها به کار ببرید.

۶. به مطالب قدیمی لینک نمی دهید

ارسال بازدید کنندگان از یک پست جدید به یک پست قدیمی سود ها و مزیت هایی نیز برای شما دارد . با این کار ، شما به بازدیدکنندگان و بات های گوگل میفهمانید که مطلب دیگر سایت من هم ارزش بیشتری دارد که من در این پستم به آن لینک دادم !

۷ . استفاده از پیوند های یکتای بد

استفاده از پیوند های یکتایی که کلمات کلیدی شما در آن ها به کار نرفته باشد یکی از مشکلاتی است که میتواند شانس شما را از خضور در صفحات اول گوگل و کسب بازدیدکننده از بین ببرد. بهتر است که پیوند های یکتای خوب و مناسبی را برای وبسایت خودتان انتخاب نمایید.

۸. عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه ، استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی وبسایت ها به حساب می آید . از شبکه های اجتماعی به وفور استفاده کنید و سایت خود را در آن ها به دیگرا معرفی کنید

۹. تمامی مطالب شما کپی هستند

متاسفانه ، کپی بودن مطالب بعضی از وبسایت ها باعث کاهش رتبه آن ها در موتور های جست و جو میشود و بعضی موارد به بن شد وبسایت منتهی میشود . بهتر است که مطالب خوبی برای وبسایتتان بنویسید و دست از کپی کردن بردارید!

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال به داشتن یک وبسایت اینترنتی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که با راه‌اندازی یک وبسایت و حضور در اینترنت می‌توانید به‌راحتی در فضای آنلاین کسب درآمد کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که مراحل راحل اندازی یک وبسایت چیست؟ اولین قدم در این کار چیست و ازکجاباید شروع کرد ؟

چهار مرحله تا راه‌اندازی یک وبسایت

۱. انتخاب و خرید دامنه

خرید دامنه اولین قدم جهت راه‌اندازی وبسایت است. اما دامنه چیست؟ دامنه (دومین، دامین) در واقع به معنای آدرس وبسایت در اینترنت است که بعد از .www قرار می‌گیرد، دامنه‌ها انواع مختلفی دارند مانند ir/ .com/ .net. و … . دامنه در حقیقت آدرس محل کسب‌وکار شما در اینترنت است و افراد با واردکردن نام دامنه‌ی وبسایت شما در اینترنت، قادر هستند به راحت‌ترین شکل ممکن به وبسایت شما دسترسی داشته باشند، بنابراین اولین قدم برای راه‌اندازی سایت، انتخاب آدرس وبسایت یا همان دامنه است، آدرس وبسایت شما تا حد بسیار زیادی معرف خدمات شماست و آدرس دامنه بعد از ثبت آن به هیچ عنوان قابل تغییر نیست، بنابراین اگر تصمیم دارید یک دامنه برای خود ثبت کنید، در مرحله‌ی اول باید بررسی‌های فراوانی انجام بدهید و مناسب‌ترین نام دامنه را برای خود به ثبت برسانید، در زیر به‌صورت مختصر ویژگی‌های یک نام دامنه‌ی مناسب را برای شما شرح می‌دهیم:

  • نام دامنه باید کمتر از ۱۲ حرف و کوتاه باشد؛
  • نام دامنه باید به‌راحتی در ذهن ماندگار شود؛
  • به هیچ عنوان از اعداد و کاراکتر در نام دامنه استفاده نکنید؛
  • از کلمات کلیدی کسب‌وکار خود در نام دامنه استفاده کنید؛
  • از پسوندهای رایج ثبت دامنه استفاده کنید؛
  • آدرس دامنه باید منحصربه‌فرد باشد؛
  • نام دامنه باید مرتبط با زمینه‌ی فعالیت وبسایت باشد؛
  • نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود؛
  • در انتخاب و ثبت دامنه هیچ‌گاه عجله نکنید.

اگر صاحب برند خاصی هستید یا اینکه به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید که کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید  حتما  به این نکته توجه داشته باشید که از همان ابتدای کار، هم دامنه‌ی com. و هم دامنه‌ی ir. وبسایت خود را به ثبت برسانید، چراکه گاهی اوقات اتفاق می افتد  که فقط پسوند com. دامنه‌ی شما آزاد و قابل ثبت است اما پسوند ir. نام دامنه‌ی مورد نظر شما، قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است، پس حتما در هنگام انتخاب نام دامنه و ثبت دامنه توجه داشته باشید که پسوندهای com. و ir. دامنه‌ی شما، آزاد و قابل ثبت باشند و از همان ابتدای راه هر دو پسوند را برای خود به ثبت برسانید.

۲. انتخاب و خرید هاست

خرید هاست مناسب، دومین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. اما هاست چیست؟ هاست در واقع قسمتی از یک کامپیوترِ همیشه روشن به نام سرور است که این کامپیوتر به‌صورت ۲۴ساعته به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل است، شما قادرید اطلاعات و محتوای وبسایت خود را بر بستر هاست داخل اینترنت آپلود کنید، هاست در واقع یک کامپیوتر همیشه روشن داخل اینترنت است ،هاست در واقع فضای آپلود اطلاعات و نرم‌افزار وبسایت است، اما صبر کنید! خرید یک هاست مناسب به همین آسانی‌ها هم نیست. قبل از خرید هاست شما باید نیازهای وبسایت خود را ارزیابی کنید و مناسب‌ترین نوع هاست را برای وب سایت خود خریداری کنید.

 

. انتخاب سیستم مدیریت محتوای وبسایت

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب سومین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. سیستم‌های مدیریت محتوا نرم‌افزارهایی هستند که پس از نصب آنها بر روی هاست و دامین، توسط کنترل پنل فارسی آنها قادر هستید به راحت‌ترین شکل ممکن در وبسایت خود منوها، مطالب، مجموعه‌ها، محصولات و تصاویر خود را قرار بدهید. درحقیقت سیستم‌های مدیریت محتوا همان نرم‌افزارهای مدیریت و به‌روزرسانی وبسایت‌های اینترنتی هستند و انواع مختلفی دارند، مانند:

  • وردپرس؛
  • جوملا؛
  • دروپال؛
  • دیتالایف؛ و ...

هرکدام از این سیستم‌های مدیریت محتوا قابلیت‌های خاص خود را دارند اما به جرئت می‌توان گفت که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتواها در جهان است و در حال حاضر میلیون‌ها وبسایت بزرگ در سراسر کشور و جهان توسط وردپرس مدیریت می‌شوند، وردپرس با هسته‌ی قدرتمند و افزونه‌های گسترده‌ای که در اختیار دارد امکان راه‌اندازی انواع وبسایت‌های شخصی، خبری، شرکتی، فروشگاهی و … را برای شما فراهم می‌آورد. بنابراین حتما توصیه‌ی ما به شما این است که سعی کنید یک هاست مناسب برای وردپرس خریداری کنید تا پس از نصب وردپرس بر روی هاست بتوانید بهترین بازخورد را از این سیستم مدیریت محتوای محبوب دریافت کنید.

۴. انتخاب قالب یا پوسته‌ی وبسایت

آخرین قدم از راه‌اندازی وبسایت، انتخاب قالب یا همان پوسته برای وبسایت و شروع محتواگذاری است. پوسته یا قالب آن قسمتی از وب سایت شماست که مخاطبین آن را در اینترنت مشاهده می‌کنند و هرچقدر که قالب وبسایت شما زیباتر و پرسرعت‌تر باشد مسلما تعداد مشتریان بیشتری نیز در اینترنت پیدا خواهید کرد، اگر سیستم مدیریت محتوای وبسایت خود را وردپرس انتخاب کرده باشید، وردپرس قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که برخی از آنها تجاری هستند و برخی دیگر رایگان، توصیه‌ی ما این است که از همان ابتدای راه یک قالب تجاری که فارسی‌سازی شده باشد و فونت مناسبی نیز داشته باشد برای وبسایت خود تهیه کنید تا در ادامه‌ی راه قادر باشید با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد قالب‌های پیشرفته‌ی وردپرس، زیباترین وبسایت را برای خودتان راه‌اندازی کنید، همچنین حتما سعی کنید از قالب‌هایی استفاده کنید که توسط کلیک و درگ و بدون نیاز به دانش کدنویسی به شما این امکان را می‌دهند تا خلاقانه‌ترین وبسایت‌ها را برای خود راه‌اندازی کنید.

وسخن آخر

 مشاوران ما به  شما برای  راه اندازی سایت و خرید هاست و دامنه یاری میرسانند.

 

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

هر استارت آپ یاکسب و کار کوچک یا به طور کلی هر شرکتی که نیاز به بازاریابی و تبلیغات داشته باشد باید بر مفاهیم تاثیر رنگ در تبلیغات مسلط شود. اگر خودتان کار طراحی تبلیغات را انجام میدهید ،خواندن این مقاله کمک میکند که پایه ی اطلاعاتی قوی تر ی داشته باشید. اگر گرافیستی را استخدام کرده ایدتا طراحی هایتان را انجام دهد به کمک این مقاله میتوانید درک بهتری از چیزی که میخواهید داشته باشید.
رنگ‌ها و شیوه‌ای که مغز انسان این رنگ‌ها را درک و تحلیل می‌کند، می‌تواند سرنوشت تبلیغات شما را رقم بزند. تحقیقات زیادی به اثبات تاثیر رنگ در تبلیغات پرداخته‌اند. روانشناسی رنگ به این معنی است که چطور رنگ‌ها برروی احساسات و رفتار انسان‌ها اثر می‌گذارند. اینکه ما نسبت به رنگ‌ها چه واکنشی نشان دهیم، بسیار زیاد با پیشینه‌ی فرهنگی‌، تربیت خانوادگی‌ و سلیقه شخصیمان ارتباط دارد.

استفاده از یک رنگ بخصوص در تبلیغ یک کالا یا خدمات بخصوص، حتما پیام ویژه‌ ای برای مخاطب به همراه دارد. این رنگ انتخاب شده می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ذهن مخاطب گذاشته و نظر او را جذب یا دفع کند. پس برای طراحی لوگو و انتخاب رنگ حتما با یک متخصص تبلیغات مشورت کنید. با اینکه مهم‌ترین عنصر در کار و تجارت شما رنگ نیست اما اولین چیزی است که مخاطب تجارت شما با آن روبرو می‌شود رنگ است. پس چه بهتر که این رنگ در نگاه اول تاثیرگذار باشد.

توجه کنید که تبلیغ و رنگ دست در دست هم و پا به پای هم به سمت ذهن مخاطب پیش می‌روند.
دوست دارید در نگاه اول، کالا یا خدماتتان چه حسی را در مخاطب برا نگیزاند؟
استفاده از یک رنگ بخصوص در تبلیغ یک کالا یا خدمات بخصوص، حتما پیام ویژه‌ ای برای مخاطب به همراه دارد. این رنگ انتخاب شده می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ذهن مخاطب گذاشته و نظر او را جذب یا دفع کند. پس برای طراحی لوگو و انتخاب رنگ حتما با یک متخصص تبلیغات مشورت کنید. با اینکه مهم‌ترین عنصر در کار و تجارت شما رنگ نیست اما اولین چیزی است که مخاطب تجارت شما با آن روبرو می‌شود رنگ است. پس چه بهتر که این رنگ در نگاه اول تاثیرگذار باشد.

مشتریان به رنگ هایی که در تبلیغات میبینند ،واکنش احساسی نشان میدهند. این واکنش های احساسی از برخی از انتظارات نشات میگیرد.بخشی از این انتظارات به این دلیل است که مشتری براورد میکند بین تصویر آن رنگ و برند مذکور چقدر تناسب وجود دارد. برای مثال ((مک دونالد)) از رنگ قرمز و زرد در لوگوی خود استفاده میکند و مشتریان به مرور زمان این دورنگ را رنگ فست فودی مقرون به صرفه درک کرده اند. حال اگر یک رستوران لوکس هم در لوگوی خود از همین دورنگ استفاده کند مشتریان احساس دوگانگی و عدم تناسب خواهند کرد.

با بررسی‌ها و مطالعات پیشین، مشخص شده است که رنگ‌ها تاثیرات زیادی را بر انسان دارند که در زیر پس از معرفی مختصری از ویژگی‌های انواع رنگ، به تاثیرات این رنگ‌ها بر مفاهیم بازاریابی می‌پردازیم :

معرفی رنگ ها

رنگ های قابل مشاهده توسط گیرنده‌های حسی انسان در دامنه ماوراء بنفش و مادون قرمز قرار می‌گیرند . رنگ هایی که در حوز ه تشخیص انسان هستند بین این دو طیف قرار دارند .

در بین رنگ ها، زرد، قرمز و آبی را به عنوان رنگ های اصلی می‌شناسند. این رنگ ها از ترکیب رنگ های دیگر به وجود نیامده‌اند . اما اغلب رنگ‌ها از ترکیب این سه رنگ ایجاد می‌شوند مانند رنگ نارنجی که از ترکیب رنگ قرمز و زرد ایجاد می‌شود و یا رنگ سبز که از ترکیب رنگ آبی و زرد به دست می‌آید و یا رنگ بنفش که از ترکیب رنگ آبی و قرمز به دست می‌آید.

یادتان باشد که بسیاری از افراد بر اساس احساسات خود خرید کرده و بعد خریدشان را با منطقشان توجیه می‌کنند! در تبلیغات خود باید رنگی را انتخاب کنید که هم احساسات و هم منطق مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد. روان‌ شناسی رنگ‌ها به ما می‌گوید که در واقع رنگ‌ها هم نمایانگر احساسات، عواطف، انرژی و... ما هستند. 

قرمز

رنگ قرمز یکی از سه رنگ اصلی است و به دلیل داشتن انرژی شدید در خود باعث تحریک احساسات می‌شود این رنگ بر روی اعصاب سمپاتیک تاثیر گذاشته و حرارت و دمای بدن را افزایش می‌دهد. استفاده از این رنگ، در تابلوهای قرمز رنگ و چراغ های راهنمایی و رانندگی به دلیل خاصیت هشدار دهندگی آن است.

در آزمون‌های روان‌شناسی، این رنگ نشانگر شرایط جسمانی فرد در بکار بردن انرژی است زیرا نبض را سریع می کند، فشار خون را بالا می‌برد و تنفس را بیشتر می‌کند. قرمز بیانگر نیروی حیاتی بوده و لذا معنای آرزو و میل و اشتیاق را دارد. قرمز به معنای  لزوم بدست آوردن نتایج موردنظر، کسب کامیابی، اراده برای پیروزی و قدرت است  .می‌تواند انگیزه ای برای فعالیت شدید، ورزش، پیکار و رقابت باشد .

عموما فردی که مایل است از طریق فعالیت‌هایش زندگی پرجنب وجوشی داشته باشد رنگ قرمز را در زندگی خود بیشتر به کار می‌برد. بنابراین می‌توان گفت افرادی که رنگ قرمز را در خرید خود مورد توجه قرار می‌دهند اغلب این ویژگی‌ها را دارا هستند . رنگ قرمز بیشتر تحریک کننده، رنگ نارنجی نشانه ناراحتی و استرس، رنگ زرد نشانه شادابی و سرزندگی است

آبی

آبی رنگ آرامش است و فرد را از یک تاثیر روانی آرام بخش در سیستم عصبی برخوردار می‌سازد . از نظر کارشناسان، رنگ آبی تداعی‌گر ثروت، اعتماد و امنیت است.در روان‌شناسی رنگ ها ویژگی رنگ آبی آرامش بخش بودن برای ذهن افراد است و به طور مستقیم روی سیستم عصبی تاثیر مثبت گذاشته و آرامش و رهایی عظیمی برای افکار آدمی به ارمغان می آورد. هر کس که رنگ آبی را به عنوان اولوبت اول انتخاب می‌کند خواستار محیطی ارام و به دور از ناراحتی ها و اضطراب هاست .

زرد

اغلب اثر رنگ زرد به صورت روشنی و شادمانی در نظر گرفته می‌شود . چون قرمز به‌صورت غلیظ‌تر و سنگین‌تر ظاهر می‌گردد لذا از قدرت تحریک بیشتری برخوردار است . رنگ زرد سبکتر و با غلظت کمتری در مقایسه با رنگ قرمز ظاهر می‌شود . رنگ زرد موجب افزایش فشار خون و تسریع نبض و تنفس به طریق مشابه رنگ قرمز می‌شود  اما مکانیسم آن از تاثیر کمتری برخوردار است . صفات اصلی رنگ زرد عبارتند است از روشنی ، کیفیت درخشان و شادمانی رنگ زرد به دلیل براق بودن بسیار زیبا و جذب کننده است.

 تفکر افراد بر این است که این رنگ، رنگ خوشبینانه است. در روان‌شناسی رنگ‌ها چنانچه رنگ زرد به عنوان اولین اولویت انتخاب شود نشانه امید یا انتظار به رهایی است . اما اگر رنگ زرد طرد شود می تواند به معنای قطع امید باشد .

زرد، رنگ بسیار سختی برای چشم است در نتیجه استفاده و نگاه کردن بیش از اندازه به آن برای چشم ها عذاب‌آور و گاهی خطرناک است. رنگ زرد تمرکز افراد را بالا می‌برد بنابراین برای علامت های راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی افرادی که این رنگ را دوست دارند می‌توان به  خوش مشرب‌ بودن ، خوش بینی،  اهل عمل و روشنفکر بودن اشاره کرد .

سبز

سبز یکی از رنگ‌هایی است که در طبیعت به وفور مشاهده می‌شود . رنگ سبز حالت آرام بخشی دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهربانی و متعادل بودن روح، روان و رفتار به شمار می‌رود. رنگ سبز در رفتار و روحیات انسان‌ها می‌تواند حاکی از حرکت یا بیان کننده بیماری و پوسیدگی باشد از طرف دیگر می‌تواند بیانگر صلح و آرامش باشد و با طبیعت، روستا و طریقه سالم زندگی کردن در پیوند باشد .

در روان‌شناسی رنگ‌ها انتخاب کننده این رنگ دارای صفات روحی اراده در انجام کار ، استقامت و پشتکار است و لذا سبز نمایانگر عزم راسخ و پایداری است . شخصی که رنگ سبز را به عنوان اولین گزینه انتخاب می‌کند در واقع مایل است که اطمینان بیشتری را نسبت به ارزش‌های فکری خود داشته باشد و علاقه‌مند به تاثیر‌گذاردن در محیط اطراف است اما اگر رنگ سبز طرد شود به معنای اضطراب برای آزاد کردن خود از تنش‌هایی است که بر اثر عدم شناسایی به شخص تحمیل شده است

سیاه

سیاه نمایانگر مرز مطلقی است که در فراسوی آن زندگی متوقف می شود و لذا می تواند بیانگر پوچی و نابودی باشد سیاه به معنای (نه) بوده ونقطه مقابل رنگ سفید(بله) است، سفید به صفحه خالی می‌ماندکه داستان را باید روی آن نوشت ولی سیاه نقطه پایانی است که در فراسوی آن هیچ چیز وجود ندارد

.هرکس سیاه را به عنوان اولین رنگ انتخاب کند. می‌خواهد هر چیزی را نفی کند و نوعی اعتراض به وضع موجود است  که در آن وی احساس می‌کند هیچ چیز آن طورکه باید و شاید نیست. این شخص در برابر سرنوشت و یا دست کم در برابر خود، قد علم می کند و در معرض یک رفتار عجولانه وغیر عاقلانه است(

سیاه رنگ اقتدار، توانایی و قدرت است این رنگ در اکثر فرهنگ ها مرسوم و مورد علاقه است زیرا افراد را لاغرتر و ظریف‌تر تر نشان می­دهد. معمولا کشیش ها مشکی می پوشند تا تسلیم بودن خود را به پروردگارشان ثابت کنند. در برخی از فرهنگ ها پوشش مشکی خانم ها را مطیع بودن آنها از همسرانشان می‌دانند.

آرامش رنگ‌ها

برخی رنگ‌ها آرام هستند . مانند آبی روشن، صورتی و خاکستری ملایم و بعضی رنگ‌های دیگر، پر صدا هستند مانند قرمز روشن و سبز روشن (چمنی). حجم رنگ‌ها، تعریف دیگری از ویژگی رنگ‌ها است. بعضی رنگ‌ها هستند که به چشم می‌آیند و خود را پدیدار می‌سازند و بعضی از رنگ‌ها هستند که در زمینه محو می‌شوند یا در اصطلاح رنگ‌های پس‌رونده یا انفعالی به شمار می‌روند

رنگ‌های سرد به دلیل ویژگی‌هایی که دارند موجب کاهش فشارخون و آرامش فرد می‌گردند اما رنگ‌های قرمز ، زرد و سبز و زرد ازجمله رنگ‌های با ویژگی تهاجمی ‌هستند که باعث افزایش فشار خون و هیجان در افراد می‌شوند. رنگ‌های مهیج را می‌توان بر روی بیل‌بوردها و تابلوی سوپر مارکت‌ها، یعنی جایی که رنگ‌های تند در مقابله با محیط اطراف خود را نشان می‌دهند به کار برد. مثال دیگر در طراحی رنگ پودرهای رختشویی است که رنگ‌های روشن به طور خیره کننده­ای موجب تقویت تجسم پاکیزگی لباس ها می‌شوند . از رنگ‌های مهیج می‌توان به رنگ قرمز، نارنجی، زرد اشاره کرد. از سوی دیگر، رنگ آمیزی مهیج جهت بسته بندی مواد غذایی کوچک که ممکن است خود را در قفسه های سوپر مارکت‌ها نشان ندهند، توصیه می شود .

هرچند در برخی موارد که بازار هدف متشکل از گروه های سنی کودکان یا نوجوانان باشد می‌توان از رنگ های با حرارت و انرژی بالا بهره‌گیری کرد .

کاربرد رنگ‌ها در جایگاه‌یابی و نام تجاری:

هنگامی که یک شرکت درصدد معرفی محصول یا خدمتی است که یکی از ویژگی‌های اصلی آن با خاصیت روانی یکی از رنگ‌ها سازگاری دارد، بهتر است که در نام‌گذاری آن از رنگ متناسب استفاده شود. برای اثربخش کردن جایگاه محصول یا خدمت در ذهن مشتری ، هماهنگی میان تمامی عوامل مربوط به آن جایگاه، می‌تواند در بلندمدت تاثیرات عمیق‌تری بر جای بگذارد. هر اقدامی که موافق با احساس افراد از رنگ آن محصول یا خدمت باشد، می‌تواند باعث یاداوری بهتر آن در ذهن مخاطبان شود. لکن قبل از هر اقدامی‌می‌بایست به ویژگی های بازار هدف توجه کامل داشت اینکه بازار هدف مورد نظر متشکل از چه افرادی با چه ویژگی های سنی ، جنسی ، روانی ، اجتماعی و … است می‌تواند راهنمای موثری برای بهره گیری از ابزار قدرتمند رنگ در بازاریابی باشد . رنگ‌ها نیز می‌بایست در کنار سایر عناصر بازاریابی به دقت مورد استفاده قرار گیرند .

به عنوان مثال، شرکتی را در نظر بگیرید که در زمینه ساخت انواع صندلی مشغول به فعالیت بوده، یک نوع صندلی راحتی را تولید و به بازار عرضه کرده است.همچنان که مطرح گردید رنگ آبی رنگ ارامش است در این حالت، بهتر آن است که در نام آن، از کلمه «آبی» نیز استفاده نماید. مانند «صندلی‌های مدل آبی». یا شرکت دیگری را در نظر بگیرید که انواع نوشیدنی با نام تجاری« الفا» را تولید می‌کند. این شرکت، محصولی جدید را که انرژی‌زا است به بازار عرضه نموده است ، بازار هدف این محصول جوانانی می‌باشد که ورزشکار بوده و به دنبال کسب انرژی بالاتری از نوشیدنی هستند این شرکت به دلیل ویژگی‌های روانی و سمبلیک رنگ قرمز می‌تواند از این رنگ بهره‌برداری نماید . این مجموعه می‌تواند به نوعی کلمه  « قرمز »را در نام تجاری  یا مارک خود مطرح کند و محصول را با رنگ بسته‌بندی قرمز به بازار عرضه کند. در این صورت، نتیجه بهتری از این نام گذاری خود خواهد گرفت.

از میان کاربردهای مختلف رنگ‌ها در بازاریابی، حفظ هویت تصویری برند، از بقیه مهمتر است چرا که در اکثر مواقع، دارایی اصلی شرکت تولیدکننده محصول مصرفی، نام تجاری آن است و مهمترین چیزی که این نام را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند، رنگ برند است. رنگها، مجسم‌کننده برندها هستند و به یادآوری یک نام تجاری در ذهن مخاطب کمک می کنند. مثلا رنگ سبز متمایز ، رنگ قرمز کوکاکولا، رنگ زرد و یا رنگ ارغوانی همه به مصرف‌کنندگان کمک می کنند تا با دیدن ان رنگ، مزه مربوط به آن را به خاطر بیاورند، یا حرارت آن را نیز احساس کنند و حتی توجه به نیاز آنها در ذهن شان تداعی شود.

و در نهایت:

این مقاله به شما کمک میکند تا درک درستی درباره ی تاثیر رنگ در تبلیغات داشته باشید. همچنین میتوانید متوجه شوید که شرکت های موفقی که در حوزه ی شما کار میکنند در تبلیغات خود از چه رنگ هایی استفاده کرده اند.

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

Robert J. Dolen:یکی از متخصص های سرشناس،فرایند قیمت گذاری را به عنوان بزرگترین دردسر مدیران بازاریابی معرفی میکند.پیشنهاد او بر این است که به جای تمرکز بر نتایج بر فرایند قیمت گذاری تمرکز کنیم. وی راه های زیر را برای بهبود فرایند قیمت گذاری پیشنهاد میکند:

میزان ارزش محصول یا خدمت را براى مشترى ها ارزیابى کنید 

شرکت ها باید به جاى تصمیم گیرى در خصوص قیمت براساس هزینه ى محصول ، ارزش محصول خود را براى مشترى شناسایى کنند.

تغییرات شیوه ى ارزش گذارى محصول نزد مشترى ها را جست و جو کنید 

از انجا که مشترى ها اغلب در زمینه ى چرایى و چگونگى استفاده از محصول سلیقه هاى مختلفى دارند وباتوجه به این که  ارزش یک محصول براى هر گروه از مشترى ها ، متفاوت است. شرکت ها مى توانند قیمت هاى مختلفی  را با توجه به این سلیقه هاى گوناگون ارائه دهند تا بتوانند از  گروه هاى مختلف مشترى ها بهره مند شوند.

حساسیت مشترى ها نسبت به قیمت ها را ارزیابى کنید 

شرکت ها باید کشش قیمتى محصولات خود را براساس سه حوزه مشخص کنند : وضعیت اقتصادى مشترى ، میزان استفاده مشترى و موقعیت رقابتى.

ساختار بهینه ى قیمت گذارى را شناسایى کنید

شرکت ها میتوانند به جای استفاده از قیمت ثابت از ارائه تخفیف ها بر مبنای حجم کالای خریداری شده استفاده نمایند.الگو های مختلف قیمت گذاری میتوان مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و بهترین آن ها انتخاب شود.

واکنش هاى رقبا را در نظر بگیرید

شرکت ها باید تأثیرات بلند مدت تصمیمات قیمت گذارى خود را با توجه به فعالیت هاى رقبا مورد بررسى قرار دهند تا از جنگ قیمت ها که به زیان دو طرف میباشد جلوگیری به عمل آید..

قیمت واقعى محصول را تا مرحله ى انجام داد و ستد ردیابى کنید

اگرچه هر محصولى از قیمت اولیه ى مشخصى در نزد فروشنده برخوردار است ، اما ممکن است قیمت آن تا رسیدن به مرحله ى نهایى و ارائه به مشترى کاهش یافته از تخفیف برخوردار شود. علاوه براین ، درآمد خالص به دست آمده از محصول ، تحت تأثیر فاکتورهایى مانند ادعاى خسارت توسط مشترى یا استرداد محصول توسط وى قرار مى گیرد. قیمت واقعى محصول باید با در نظر گرفتن تمامى این موارد محاسبه شود

واکنش هاى هیجانى مشترى ها را ارزیابى کنید

واکنش هاى هیجانى مشترى ها نسبت به قیمت مى تواند تأثیرات بلند مدت چشم گیرى داشته باشد که از تأثیرات کوتاه مدت بر فروش محصول ، برتر باشد.

ارزش هزینه ى صرف شده براى حفظ هر مشترى را ارزیابى کنید

شرکت ها باید ضمن هدف گذارى بر مشترى ها تلاش کنند تا میزان ارزش آفرینى مشترى را متناسب با هزینه ى ارائه خدمات به آن ها حفظ کنند چرا که مشتری های پر هزینه همواره قیمت های بالایی برای خرید محصولات نمی پردازند..

 

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

در هر حرفه‌ای، خوب و بدهای زیادی وجود دارد. فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک روز با فردی تماس داشتم که می‌گفت با پول نقد برای خرید محصولی به فروشگاهی رفتم. فروشنده بسیار ضعیف بود و نتوانست چیزی به من بفروشد؛ هنوز هم چیزی نخریده‌ام، اما این تجربه‌ی بد را برای ۲۵ تا ۵۰ نفر تعریف کردم.
فروشندگان مغرور، فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند، فکر می‌کنند مشتری در درک تاکتیک‌های آنان احمق و نادان است. با همه افراد به یک شکل برخورد می‌کنند و درنهایت فروش را از دست می‌دهند.

در اینجا ۷ اشتباه رایج که به وسیله فروشندگان روی میدهد لحاظ گردیده است:.

پیش‌داوری درباره‌ی مشتریان بالقوه 

گاهی از طریق نگاه، نوع پوشش یا صحبت کردن فرد ذهنیت خود را درباره‌ی نوع شخصیت او و اینکه آیا پول دارد یا محصول را خریداری میکند ، شکل می‌دهید.

بررسی ضعیف مشتری بالقوه 

بیان پرسش‌های نادرست درباره‌ی نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه پیش‌ازاین که فرایند فروش شروع شود یکی دیگر از اشتباهات رایج فروشندگان میباشد.

گوش نکردن

به جای اینکه بر نیاز مشتری گوش دهند و فروش را برمبنای آن قرار دهند بر نحوه فرایند فروش تمرکز میشود.

فخرفروشی

حقیر شمردن مشتری یا صحبت از بالا با مشتری بالقوه باعث حس نابرابری در فرایند خرید یا فروش در مشتری می‌گردد و احساس بدی را برای مشتری به وجود میآورد.

فشار برای خرید فعلی

: اگر خیلی روی این روش‌ها تاکید کنید، باعث ترس مشتری بالقوه می‌شود

فشار برای خرید فعلی

احتمالا شما هم تجربه کردید که برای خرید به فروشگاهی می‌روید محصولی را انتخاب میکنید که چندان به آن نیاز ندارید ولی فروشنده با چرب زبانی‌های که فکر می‌کند ناشی از یک فروشنده خوب است شروع به تعریف می‌کند. مطمئن باشید مشتریان به خوبی فقدان صداقت در حرف‌های ما را می‌فهمند  و درک میکنند که فقط به فروش خودمان فکر می‌کنیم و درصدد کمک به آنان نیستیم.

نیازهای بررسی نشده 

درواقع محصول را نباید بر اساس خواسته خود بفروشید بلکه باید به نیاز های مشتریان نیز توجه شود.اگر به مشتری بالقوه خوب گوش بدهید، نیازها و خواسته‌های خود را به طور دقیق عنوان می‌کند. چیزهایی را بفروشید که این نیازها را پشتیبانی کند و مشتری احتمالی آن را بخرد.

فقدان صداقت 

صداقت در ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه‌ی دوستی با مشتری بالقوه‌ای که قصد دارید مشتریتان شود، کلید کار است؛ البته اگر در انتقال این حس موفق عمل کنید و مشتری شما عمیقا آن را حس کند.

  • آرا پندار
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال به داشتن یک وبسایت اینترنتی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که با راه‌اندازی یک وبسایت و حضور در اینترنت می‌توانید به‌راحتی در فضای آنلاین کسب درآمد کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که مراحل راحل اندازی یک وبسایت چیست؟ اولین قدم در این کار چیست و ازکجاباید شروع کرد ؟

چهار مرحله تا راه‌اندازی یک وبسایت

۱. انتخاب و خرید دامنه

خرید دامنه اولین قدم جهت راه‌اندازی وبسایت است. اما دامنه چیست؟ دامنه (دومین، دامین) در واقع به معنای آدرس وبسایت در اینترنت است که بعد از .www قرار می‌گیرد، دامنه‌ها انواع مختلفی دارند مانند ir/ .com/ .net. و … . دامنه در حقیقت آدرس محل کسب‌وکار شما در اینترنت است و افراد با واردکردن نام دامنه‌ی وبسایت شما در اینترنت، قادر هستند به راحت‌ترین شکل ممکن به وبسایت شما دسترسی داشته باشند، بنابراین اولین قدم برای راه‌اندازی سایت، انتخاب آدرس وبسایت یا همان دامنه است، آدرس وبسایت شما تا حد بسیار زیادی معرف خدمات شماست و آدرس دامنه بعد از ثبت آن به هیچ عنوان قابل تغییر نیست، بنابراین اگر تصمیم دارید یک دامنه برای خود ثبت کنید، در مرحله‌ی اول باید بررسی‌های فراوانی انجام بدهید و مناسب‌ترین نام دامنه را برای خود به ثبت برسانید، در زیر به‌صورت مختصر ویژگی‌های یک نام دامنه‌ی مناسب را برای شما شرح می‌دهیم:

  • نام دامنه باید کمتر از ۱۲ حرف و کوتاه باشد؛
  • نام دامنه باید به‌راحتی در ذهن ماندگار شود؛
  • به هیچ عنوان از اعداد و کاراکتر در نام دامنه استفاده نکنید؛
  • از کلمات کلیدی کسب‌وکار خود در نام دامنه استفاده کنید؛
  • از پسوندهای رایج ثبت دامنه استفاده کنید؛
  • آدرس دامنه باید منحصربه‌فرد باشد؛
  • نام دامنه باید مرتبط با زمینه‌ی فعالیت وبسایت باشد؛
  • نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود؛
  • در انتخاب و ثبت دامنه هیچ‌گاه عجله نکنید.

اگر صاحب برند خاصی هستید یا اینکه به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید که کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید  حتما  به این نکته توجه داشته باشید که از همان ابتدای کار، هم دامنه‌ی com. و هم دامنه‌ی ir. وبسایت خود را به ثبت برسانید، چراکه گاهی اوقات اتفاق می افتد  که فقط پسوند com. دامنه‌ی شما آزاد و قابل ثبت است اما پسوند ir. نام دامنه‌ی مورد نظر شما، قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است، پس حتما در هنگام انتخاب نام دامنه و ثبت دامنه توجه داشته باشید که پسوندهای com. و ir. دامنه‌ی شما، آزاد و قابل ثبت باشند و از همان ابتدای راه هر دو پسوند را برای خود به ثبت برسانید.

۲. انتخاب و خرید هاست

خرید هاست مناسب، دومین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. اما هاست چیست؟ هاست در واقع قسمتی از یک کامپیوترِ همیشه روشن به نام سرور است که این کامپیوتر به‌صورت ۲۴ساعته به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل است، شما قادرید اطلاعات و محتوای وبسایت خود را بر بستر هاست داخل اینترنت آپلود کنید، هاست در واقع یک کامپیوتر همیشه روشن داخل اینترنت است ،هاست در واقع فضای آپلود اطلاعات و نرم‌افزار وبسایت است، اما صبر کنید! خرید یک هاست مناسب به همین آسانی‌ها هم نیست. قبل از خرید هاست شما باید نیازهای وبسایت خود را ارزیابی کنید و مناسب‌ترین نوع هاست را برای وب سایت خود خریداری کنید.

 

. انتخاب سیستم مدیریت محتوای وبسایت

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب سومین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. سیستم‌های مدیریت محتوا نرم‌افزارهایی هستند که پس از نصب آنها بر روی هاست و دامین، توسط کنترل پنل فارسی آنها قادر هستید به راحت‌ترین شکل ممکن در وبسایت خود منوها، مطالب، مجموعه‌ها، محصولات و تصاویر خود را قرار بدهید. درحقیقت سیستم‌های مدیریت محتوا همان نرم‌افزارهای مدیریت و به‌روزرسانی وبسایت‌های اینترنتی هستند و انواع مختلفی دارند، مانند:

  • وردپرس؛
  • جوملا؛
  • دروپال؛
  • دیتالایف؛ و ...

هرکدام از این سیستم‌های مدیریت محتوا قابلیت‌های خاص خود را دارند اما به جرئت می‌توان گفت که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتواها در جهان است و در حال حاضر میلیون‌ها وبسایت بزرگ در سراسر کشور و جهان توسط وردپرس مدیریت می‌شوند، وردپرس با هسته‌ی قدرتمند و افزونه‌های گسترده‌ای که در اختیار دارد امکان راه‌اندازی انواع وبسایت‌های شخصی، خبری، شرکتی، فروشگاهی و … را برای شما فراهم می‌آورد. بنابراین حتما توصیه‌ی ما به شما این است که سعی کنید یک هاست مناسب برای وردپرس خریداری کنید تا پس از نصب وردپرس بر روی هاست بتوانید بهترین بازخورد را از این سیستم مدیریت محتوای محبوب دریافت کنید.

۴. انتخاب قالب یا پوسته‌ی وبسایت

آخرین قدم از راه‌اندازی وبسایت، انتخاب قالب یا همان پوسته برای وبسایت و شروع محتواگذاری است. پوسته یا قالب آن قسمتی از وب سایت شماست که مخاطبین آن را در اینترنت مشاهده می‌کنند و هرچقدر که قالب وبسایت شما زیباتر و پرسرعت‌تر باشد مسلما تعداد مشتریان بیشتری نیز در اینترنت پیدا خواهید کرد، اگر سیستم مدیریت محتوای وبسایت خود را وردپرس انتخاب کرده باشید، وردپرس قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که برخی از آنها تجاری هستند و برخی دیگر رایگان، توصیه‌ی ما این است که از همان ابتدای راه یک قالب تجاری که فارسی‌سازی شده باشد و فونت مناسبی نیز داشته باشد برای وبسایت خود تهیه کنید تا در ادامه‌ی راه قادر باشید با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد قالب‌های پیشرفته‌ی وردپرس، زیباترین وبسایت را برای خودتان راه‌اندازی کنید، همچنین حتما سعی کنید از قالب‌هایی استفاده کنید که توسط کلیک و درگ و بدون نیاز به دانش کدنویسی به شما این امکان را می‌دهند تا خلاقانه‌ترین وبسایت‌ها را برای خود راه‌اندازی کنید.

وسخن آخر

 مشاوران ما به  شما برای  راه اندازی سایت و خرید هاست و دامنه یاری میرسانند.

 

  • آرا پندار