ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان یکی از پیچیده ترین کارها برای سازمان هایی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند.مشتری اول اعتماد میکندبعد برای بار اول واردمعامله میشود و خریدی انجام میدهد و منتظر میماند تا شما حسن نیت خود را ثابت کنید..
با اینکه اعتماد امری لمس ناپذیر و مقیاسی لغزنده است، ولی هنوز هم اقداماتی وجود دارد که فروشنده با انجام آنها میتواند ارتباط بهتری با خریدار برقرار نموده و اعتماد آنها را به دست آورد
اگر به دنبال ایجاد اعتماد مشتریان و به دنبال آن کسب فروش و سود بیشترمیباشید اقدامات زیرشما را یاری خواهند کرد:
1)قول چیزی را که نمیتوانید به مشتری ندهید
بعضی متخصصان فروش بر این باورند که نه گفتن به مشتریان امری دشوار میباشد.ارائه یک روش معین با ویژگی معین که قادر به انتقال ارزش های آن به مشتری در یک محدوده معین است شما را در جلب اعتماد مشتریان یاری میرساند کما اینکه از تخریب برند شما نزد مشتریان نیز جلوگیری میکند.
2)به مشتریان خود اعتماد کنید تا آن ها نیز به شما اعتماد کنند
نشان دادن اعتمادتان به مشتری ،او را به اعتماد کردن به شما تشویق میکند .در واقع مردم در برخورد با دیگران متناسب با سطح انتظاراتی که از آن ها دارند رفتار میکنند.بنابراین چون شما مانند آن ها با اعتماد برخورد میکنید آن ها نیز احتمالا همین اعتماد را در برخورد با شمانشان میدهند.
3)برای خود اعتبار به وجود آورید